Klanten die bij mij aankloppen zijn opdrachtgevers die hun organisatie laten coachen tijdens veranderprocessen. Vaak is er sprake van organisatiegroei en een verschuiving van verantwoordelijkheden en rollen. Managers willen medewerkers laten functioneren in een veranderd werkklimaat, ze nieuwe waarden en overlegvormen aanleren. Daarnaast hebben ze zelf behoefte aan een klankbord en willen ze een frisse managementstijl ontwikkelen. Hiervoor bestaat voldoende ruimte in een bedrijfscoaching traject. Coachvragen komen voort uit teams met een specifieke taakstelling, afdelingen in mammoetbedrijven of juist het MKB die:
- Nieuwe samenwerking willen creëren door een veranderde taakstelling
- Als afdeling intern onzichtbaar zijn en zich beter willen leren profileren
- De onderlinge communicatie en organisatie willen verbeteren
- Nieuwe rollen en verantwoordelijkheden willen exploreren
Aanleidingen kunnen zijn:
“In ons bedrijf praat je niet over dit soort zaken (conflicten red.) en ik was ook bang dat het zou escaleren met die coaching. Het is me alles meegevallen. Ik geloof dat ik me nu beter kan ontspannen en makkelijker zelf de mogelijkheid aangrijp om in het werkoverleg onderwerpen als sfeer, hoe gaan we met elkaar om aan te snijden.”
“Ik heb mezelf leren kennen door deze coaching. De feedback die ik hoorde op mijn ‘kwaliteiten’ heeft me versteld doen staan, ik dacht niet dat ik ze in me had. En dat van anderen te horen is super.”